Thursday, January 23, 2014

Soalan Lazim Yang Ditanya


Dibawah ini saya akan sediakan soalan-soalan yang sering diajukan kepada saya oleh para pelanggan dan jawapan-jawapan yang saya fikir berpatutan untuk diberikan dan dikongsikan kepada anda

SOALAN : Boleh ke saya buat bisnes ini kerana saya tidak tahu komputer?
Bisnes ini tidak perlu langsung pengatahuan komputer atau internet asalkan tahu handphone dan tahu buat SMS sudah cukup

SOALAN : Sendiri topup dapat komisen tak?
Tidak hanya upline sahaja yang akan dapat komisen

SOALAN : Saya pengguna TuneTalk biasa, kalau saya join ToneExcel ini dan nak kekal no lama & point macam mana?
Jika anda kekalkan no TuneTalk biasa ke ToneExcel, point dan baki kredit akan dipindahkan sekali

SOALAN : Apa kelayakkan untuk menerima komisen?
Topup peribadi minimum RM20.00 sebulan tetapi lebih elok jika topup RM30.00 sebulan untuk aktifkan perlindungan insurans.

SOALAN : Adakah saya kena topup RM30.00 tersebut sekaligus atau boleh sikit-sikit?
Kedua-duanya boleh. Sekaligus boleh. Sikit-sikit pun boleh. Asalkan jumlah terkumpul sebulan RM30.00

SOALAN : Saya telah menggunakan simkad TuneTalk biasa yang berharga RM5.00 dikedai, bolehkah saya menyertai program ini?
Boleh, tetapi anda perlu mendapatkan simkad ToneExcel yang berharga RM80.00 ini terlebih dahulu

SOALAN : Saya telah menggunakan simkad TuneTalk biasa yang berharga RM5.00 dikedai, bolehkah saya ingin mengekalkan no TuneTalk ini kepada ToneExcel?
Boleh, hanya gunakan cara SMS sahaja

SOALAN : Saya pergi ke kedai saya dapati mereka menjual simkad pada harga RM5.00 sahaja bukannya RM80.00?
TuneTalk mempunyai 2 jenis simkad, satu simkad TuneTalk biasa berharga RM5.00 sekeping dan kadar panggilannya RM0.15sen seminit / RM0.05sen per SMS tetapi simkad itu tiada referral program. Jika kita promote kita tidak akan dapat komisen. Kedua-dua jenis simkad ini kalau nak topup dikedai hanya minta topup TuneTalk sahaja.

SOALAN : Orang kata kadar panggilan ToneExcel ini mahal?
Kadar panggilan ini adalah kedua terendah di Malaysia sebab ia tiada kos tersembunyi RM0.28sen seminit.

SOALAN : Telco lain ada berikan Aktiv10, maknanya dapat kadar istimewa untuk 10 no rakan saya, ToneExcel ada macam tu ke?
ToneExcel tiada pakej seperti itu

SOALAN : Boleh ke simkad ini guna untuk internet / smartphone?
Boleh, ada pelbagai pakej disediakan termasuk pakej untuk Blackberry

SOALAN : Dulu saya pernah join ToneExcel, dah lama tak topup, simkad pun dah tamat tempoh tapi dulu saya ada taja ramai orang, boleh ke saya aktifkan simkad saya balik?
Jawabnya, TIDAK BOLEH, jika anda ingin sertai semula program ini, beli simkad baru yang berharga RM80.00 dan sertai semula dengan ID yang baru.

SOALAN : Saya ingin sertai program ini tetapi tiada akaun bank sendiri, boleh saya guna akaun bank orang lain?
Boleh, anda boleh menggunakan akaun bank orang lain tetapi anda perlu mengisi borang 3rd party serta serahkan salinan MyCard anda dan MyCard pemilik akaun.

SOALAN : Jika saya meninggal dunia, komisen topup bulanan yang saya terima itu boleh diwariskan ke?
Anda boleh mewariskan komisen bulanan topup tersebut
Next
This is the most recent post.
Previous
This is the last post.

0 comments:

Post a Comment

Berita Terkini
Loading...
Hantar Mesej
Tekan Esc untuk Keluar
Hak Cipta © 2014 Tone Excel Hak Cipta Terpelihara